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I arrived in New York, and made a report to the White Star Line, and asked Mr. Franklin if he had any objection to my writing my own personal story to the New York Times, to which he said "no."
I had the story already written out, and I had already submitted it to Capt. Sealby, and also to Mr. Franklin, and the story was then handed over to the New York Times. This story, by the way, was handed over a day and a half after the passengers on the Republic had been landed in New York City.
SENATOR SMITH: Is there anything else connected with that matter which will be useful to the committee?
MR. BINNS: I handed in the story to the New York Times Tuesday evening, the 26th of January, and then immediately left for Mr. Bottomley's house, where I was staying at that time.
There was some dispute with the New York Times the following morning regarding the price to be paid for this story, which, I understood, was $500. They offered me a check for $100, which I refused. I then mentioned the matter to Mr. Bottomley, the vice president of the Marconi Co., who took the matter up with the editor of the New York Times, and a check for $250 was eventually sent me, with an explanation saying that had the story been handed in on Monday evening instead of Tuesday evening it would have been worth the amount they originally offered.
SENATOR SMITH: From your experience as a wireless operator, can you account for the failure to give to the public promptly this information pertaining to the disaster to the Titanic?
MR. BINNS: The only explanation that I could give is the general inadequacy of the set installed on board the Carpathia to cover the distances required in communication with the land stations in that vicinity. The set on the Carpathia is what is known as a coil set, and the combination used is what is known as plain aerial. In this combination the antenna between the masts is joined directly to one side of the spark gap and grounded to the other.

Je suis arrivé à New York, et j’ai fait un rapport à la White Star Line, et j’ai demandé à M. Franklin s’il avait une objection à ce que j’écrive ma propre histoire personnelle au New York Times, à laquelle il a dit "non."
J’avais déjà rédigé l’histoire, et je l’avais déjà soumise au capitaine Sealby, et aussi à M. Franklin, et l’histoire a ensuite été remise au New York Times. Cette histoire, soit dit en passant, a été transmise un jour et demi après que les passagers du Republic eurent accosté à New York.
LE SÉNATEUR SMITH : Y a-t-il autre chose dans cette affaire qui pourrait être utile au comité?
M. BINNS : J’ai remis l’article au New York Times le mardi soir, le 26 janvier, puis je suis immédiatement parti pour la maison de M. Bottomley, où j’habitais à ce moment-là.
Il y a eu un différend avec le New York Times le lendemain matin au sujet du prix à payer pour cette histoire qui, d’après ce que j’ai compris, était de 500 $. Ils m’ont offert un chèque de 100 $, que j’ai refusé. J’en ai ensuite parlé à M. Bottomley, le vice-président de la Marconi Co., qui a abordé la question avec le rédacteur en chef du New York Times, et un chèque de 250 $ m’a finalement été envoyé, avec une explication disant que si l’histoire avait été remise le lundi soir au lieu du mardi soir, cela aurait valu le montant qu’ils avaient offert à l’origine.
LE SÉNATEUR SMITH : D’après votre expérience en tant qu’opérateur de services sans fil, pouvez-vous expliquer pourquoi vous n’avez pas donné rapidement au public cette information concernant le désastre du Titanic?
M. BINNS : La seule explication que je puisse donner est l’insuffisance générale de l’ensemble des installations à bord du Carpathia pour couvrir les distances nécessaires à la communication avec les stations terrestres dans ce voisinage. L’ensemble des installations sur la Carpathia est ce qu’on appelle un ensemble de bobines, et la combinaison utilisée est ce qu’on appelle une simple antenne. Dans cette combinaison, l’antenne entre les mâts est reliée directement à un côté de l’éclateur et mise à la terre de l’autre.

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